Kuinka kirjoittaa ensimmäinen blogiviestisi

Jos olet äskettäin ajatellut oman blogin perustamista markkinoidaksesi brändiäsi, miten se on toiminut sinulle tähän mennessä? Näet, nämä mikropäiväkirjat ovat erinomainen tapa herättää aitoa kiinnostusta tuotettasi tai palveluitasi kohtaan. Ja sellaisen aloittaminen on melko yksinkertaista, kiitos lukemattomien blogimallien. Mutta yksi tämän toiminnan pelottavimmista osista on yksinkertaisesti ensimmäisen blogiviestisi kirjoittaminen. Tämä on ensimmäinen osa sisältöä, jonka uudet vierailijasi kokevat, ja on erittäin tärkeää saada se oikein ensimmäisellä kerralla. Käsittelemme siis tärkeimmät kohdat, jotka tulee ottaa huomioon ensimmäisessä blogikirjoituksessa, ja toivottavasti pärjäät hyvin!
Älä hätäänny!
Tämä on ensimmäinen neuvo, jonka sinun pitäisi yrittää ottaa mukaan, äläkä pelkää, koska kukaan ei tuomitse sinua täällä. Jos satut sotkemaan ensimmäisessä viestissäsi, voit aina aloittaa kaiken alusta. Ehkä voit ohjata sitä joidenkin kavereiden toimesta ja nähdä, mitä he ajattelevat sisällöstäsi ja otsikostasi.
Kuka sinä olet?
Okei, kun törmäät uuteen blogiin, mikä on ensimmäinen asia, jonka teet yleensä? Useimmat meistä katsovat ensimmäistä viestiä. Tämän pitäisi koskea blogin omistajaa, ja tässä tapauksessa se olet sinä! Joten kirjoita johdantokappale tai kaksi, jotka selittää, kuka olet, ja puhu intohimoistasi. Aloita puhuminen blogista ja selitä, mitä aiot saavuttaa tällä kokonaisuudella.
Miksi teet tätä?
Voit kertoa tarinan, joka johti ideasi tähän blogiin, selittää tunteesi käsillä olevaa aihetta kohtaan ja miksi haluat jakaa ne potentiaalisen yleisösi kanssa. Lisäämällä mukaansatempaavaa ja selkeää sisältöä tavoitat pian monia samanhenkisiä ihmisiä. Niin kauan kuin intohimosi paistaa läpi etkä pääse itseäsi edellä, tällainen lähestymistapa tekee ihmeitä asiallesi.
Tavoitteet
Olet esitellyt itsesi kauniisti ja puhunut siitä, miksi päätit alun perin aloittaa tämän blogin, mene nyt hieman syvemmälle. Selitä blogin tavoitteesi ja ala laajentaa koko ketjua. Kerro yleisöllesi, saavatko he lähettää vieraspostauksia, ja esitä aikataulu heidän odotustensa mukaisesti. Jos pystyt tekemään tämän alusta alkaen, rohkaiset todennäköisemmin ihmisiä tulemaan mukaan uuteen yritykseesi.
Kuvittele, että kirjoitat yhdelle henkilölle
Jos ajatus suuren yleisön osoittamisesta on hieman pelottava, rajaa sitä ja ajattele heitä yksin vastaanottajana. Mutta kuvittele, että et voi pettää tätä henkilöä ja että hän odottaa innolla seuraavaa julkaisuasi. Jos mainostat ruokaöljynpoistopalveluita, keskity tähän aiheeseen.
Valmiina aloittamaan?
Kun käytät tätä puitteet ensimmäiselle blogikirjoituksellesi, olemme varmoja, että pärjäät oikein hyvin!